smuggler
Administrator
Dołączył: 11 Wrz 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 21:27, 13 Wrz 2007 Temat postu: Starkraft II |
|
|
Gatunek
Strategia czasu rzeczywistego
Platforma
PC, Mac
Wydawca
Blizzard Entertainment
Premiera na świecie
2008
Dystrybutor
CD Projekt
Premiera w Polsce
2008
Zapaliły się światła, a zimne, metalowe i surowe pomieszczenie rozjaśniło się. Drzwi powoli się otworzyły wydając z siebie dźwięk uciekającego powietrza. Skazaniec został wpuszczony do środka. Na jego kostkach jeszcze znajdują się kajdany. Paląc cygaro podszedł do wielkich metalowych butów umiejscowionych pośrodku pomieszczenia. Komputery zaczęły pracować, a wraz z nimi wszelaka maszyneria, która rozpoczęła montaż pancerza. Skazaniec stał nieruchomo i oczekiwał na koniec procesu instalacji. Jeden niewłaściwy ruch mógł sprawić, że urządzenia zrobią mu krzywdę, lub zabiją. Stał więc nieruchomo i czekał aż maszyneria szczelnie zamknie jego pancerz. Nie czekał długo na kobiecy głos informujący o konieczności przygotowania się wszystkich żołnierzy do zrzutu. Skazaniec, który był teraz opancerzony i uzbrojony w karabin ciągle paląc cygaro obrócił się w stronę wyjścia i powiedział: „Cholera! Najwyższa Pora”!
[link widoczny dla zalogowanych]
Załapaliście żart? W końcu od wydania Starcrafta minęło już dziewięć lat. Dziewięć lat, podczas których fani mieli gorącą nadzieję, że dzień w którym Blizzard ogłosi pracę nad kontynuacją w końcu nadejdzie. Nadszedł. I jest to bardzo dobry dzień na starcrafowanie. Zanim jednak o samej grze musicie dowiedzieć się kilku istotnych kwestii – przede wszystkim spory kawałek czasu temu w Blizzardzie nastąpił rozłam. Bill Roper, osoba która miała największy wkład w produkcję Wacrafta, Starcrafta, Diablo oraz Diablo 2, zdecydował się odejść i zabrał ze sobą lojalnych mu pracowników zajmujących się kodowaniem, projektowaniem, grafiką i animacją. Wtedy też Blizzard stanął w obliczu podjęcia ryzykownych decyzji – szukano następców Ropera, którzy byliby w stanie projektować gry, które godne są marki ich firmy. Jedną z takich osób jest Chris Sigaty. Ten gość był odpowiedzialny w Westwood Studios za projekt Red Alert oraz Red Alert 2. To właśnie jemu powierzono stanowisko szefa produkcji Starcraft II i to właśnie jego misją jest połączenie kultowości Starcrafta ze sprawdzonymi rozwiązaniami wykorzystanymi w Red Alertach. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie jest to rewelacyjna rekomendacja! Prace nad grą rozpoczęły się równolegle z tworzeniem Warcraft III: Frozen Throne i przez lata utrzymywane były w ścisłej tajemnicy. Dopiero teraz zdecydowano się ujawnić projekt, zaznaczając jednocześnie, że nie ma szans, aby ukazał się on w tym roku. Musimy więc czekać do 2008.
Pomimo, że do Warcraft III: Frozen Throne zdecydowano się dorzucić nowe rasy, w przypadku Starcraft II początkowo zrezygnowano z tego pomysłu. Przed producentami stało bardzo trudne zadanie reaktywacji serii i wprowadzenia jej w realia współczesności i nie chciano ryzykować niepotrzebnymi nowymi stronami konfliktu (tak jak to było w przypadku Command & Conquer III). Jakkolwiek wraz z rozwojem produkcji zespół był pewny, że jest w stanie wprowadzić do gry czwartą stronę konfliktu i odpowiednio wyważyć jej proporcje, aby nie psuć tradycji ustanowionych pierwszą częścią gry. Tą nacją jest obca rasa Xel’Naga, której obecność w scenariuszu Starcraft II jest kluczowa. Wszystko wskazuje bowiem na to, że to właśnie Xel’Naga miała w przeszłości olbrzymi wpływ na proces ewolucji zarówno Zergów, jak i Protossów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ponownie zatem weźmiemy udział w kampaniach, w których rasy Terran, Zergów i Protossów będą toczyły ze sobą krwawe boje. Akcję Starcraft II zdecydowano się osadzić cztery lata po wydarzeniach opowiedzianych w Starcraft: Brood Wars. Każda z frakcji biorących udział w konflikcie ma w tej chwili ustabilizowaną sytuację i swoich wielkich przywódców. Jim Raynor – dobrze znany z pierwszej części – stoi na czele Terran i jest największym bohaterem ludzkości. Zergami dowodzi Kerrigan, która początkowo było człowiekiem, ale uległa mutacji i zmieniła się w Zerga. Protossami natomiast dowodzi Zeratul.
Producenci nie zrezygnowali z ani jednej jednostki znanej graczom z poprzednich części Starcrafta, ale pozwolili sobie na ich modyfikację i ulepszenie. W ten oto sposób zarówno struktury, jak i jednostki pozyskały nowe możliwości. Nie zabraknie też zupełnie nowych wojsk, które urozmaicą elementy taktyczne gry. Każda z ras pozyskała nowych żołnierzy, a starzy uzyskali nowe możliwości przez co nie musimy się obawiać, że dowodzenia znanymi z pierwszego Starcrafta jednostkami będzie nudne i przedpotopowe. Wręcz przeciwnie – producenci zapewniają, że odkrycie nowych możliwości może sprawić, że jednostki które w poprzedniej części nie miały wielkiego potencjału militarnego nagle staną się kluczowymi uczestnikami bitew. Jednak nie tylko jednostki zostały zmodyfikowane. Proces sięgnął również struktur dostępnych w grze. Oprócz całej masy nowych budynków, starym – czyli znanym ze Starcraft – dodano nowe możliwości. Nawet terrańskie magazyny dostały nowy bajer, który sprawił, że oprócz zwiększania ilości możliwych do wyprodukowania jednostek zyskują taktycznych zalet.
Oprawa wizualna Starcraft II dla jednych jest największym atutem produkcji, dla drugich jej wadą. Utrzymana jest ona bowiem w hybrydzie znanej z pierwszej części pseudo-3D z technologiami wykorzystanymi w Warcraft III. Stylistycznie i wizualnie Starcraft II trzyma klimat pierwowzoru. Z drugiej jednak strony nie pokazuje specjalnego progresu i nie zmierza w kierunku pełnego i jakże obecnie popularnego 3D. Naszym zdaniem Blizzard zdecydował się na dobre posunięcie, gdyż w ten sposób może sobie pozwolić na korzystanie z rewelacyjnego Starcraft bez ryzyka uszczerbku jakości. Nie będziemy więc mieć do czynienia z oprawą wizualną pokroju Command & Conquert 3, ani World In Conflict. Starcraft II jest bardziej starcraftowatą strategią, niż podobny do obecnie modnych RTS-ów. I bardzo dobrze!
Jak twierdzi sam Chris Sigaty informacje, którymi na razie karmi nas Blizzard odnośnie Starcraft II są zarówno obfite, jak i skromne. Mówi się sporo, ale bez szczegółów. I tak też będzie do czasu premiery – oczywiście im będzie do niej bliżej tym więcej nowych informacji zostanie ujawnionych, ale póki co fani muszą zadowolić się tym co mają, a także publikowanymi filmami pokazującymi jak obecna wersja gry się prezentuję. Musimy czekać do roku 2008, kiedy to zapewne w okolicach listopada Starcraft II trafi do sprzedaży…
Przepraszam ze tak duzo, naczytacie Sie . ALe macie tu większość informacjii.
Screen'y umieszcze stopniowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|